L.Staff "Dworek"

Niech mi się przyśni dworek skryty w białych sadach,
Z drewnianym gankiem w młodych, gęstych winogradach.....

L.Staff "Dworek"

piątek, 18 lipca 2014

Na zamku w Chudowie

Jako, że sezon turystyczny w pełni, korzystając z dobrodziejstw urlopu wybraliśmy się do Chudowa.
Znajduje się tam malownicza ruina, która jest odbudowywana.

 Odbudowana została wieża, w której utworzono ekspozycję wnętrz.
W pierwszym - dolnym pomieszczeniu urządzono kuchnię. Nie ma jeszcze zbyt wielu sprzętów, ale za kilka/kilkanaście lat z pewnością zbiór się powiększy.

Jak widać nawet muzea nie są poprawne historycznie - gniazdko służy do oświetlenia stojącej obok gablotki (tu ukłon wobec poprawnych historycznie rekonstruktorów)

Dziura w kominie jest - sprawdziłam ;)

Na kolejnym piętrze znajduje się nader ciekawy eksponat :)

Obawiam się jednak, że jazda na nim nie jest zbyt wygodna ;)

Trzecie piętro to sypialnia państwa. Dość ciekawie zaaranżowana, poza tym z osobistą toaletą !!!



Wiem, dziwnie wiszą te rękawy. Ale jak mają nie wisieć, skoro manekiny nie mają dłoni? (pedantyczność się ujawniła i chciałam je poprawić).

Wiadomo, że pani nie mogła wszystkiego robić sama, więc obecna jest również niania
posiadająca ciekawe obuwie ;)
Można też obejrzeć jeszcze jedną suknię
Ale wspomniałam o prywatnej toalecie. Renesansowy full wypas :) W ścianie znajdowało się również wgłębienie na papier toaletowy liście tudzież inne przedmioty pozwalające zachować higienę.
I owa toaleta z zewnątrz
No dobra, przyznam się, że do środka też zajrzałam ;)
Nie chciałabym znaleźć się na dole, gdy ktoś na górze korzysta z toalety :D

Szkoda, że w dzisiejszych czasach tak trudno jest o pieniądze na odbudowę zabytków. Poza wieżą zamek wygląda tak:


Coś się dzieje na dziedzińcu, może niedługo odbudują kolejne ściany?
Bardzo spodobały mi się te drzwi. Skojarzyły mi się z "Tajemniczym ogrodem"
I jako ciekawostka topola rosnąca pod zamkiem :D

A tak zamek wyglądał w latach swojej świetności
Więcej o historii zamku można poczytać na stronie http://www.zamekchudow.pl/168-historia_zamku.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz